miércoles, 11 de febrero de 2009

Papa

El...con él aprendí todo lo que se. Era, y no es un tópico, el padre más maravilloso del mundo. Con sus manías, sus bromas a veces un poco bestias...pero era EL.

Siempre con una palabra amable para todo el mundo. Siempre más cerca del débil que del fuerte. Siempre con su caracteristica sonrisa seria en la boca.

Solo mirandote a los ojos él sabía si estabas contento o triste. No había manera de engañarle.

Adoraba la montaña. Allá donde iba, le querían. 

Lo hemos podido ver estos días, mientras estabamos en el hospital, que era más la gente joven que "mayor" la que venía a verlo y a decirle "Vicent, que el Peñagolosa ens està esperant".

Como he dicho antes, adoraba la montaña. Pero sobretodo, Peñagolos "el tejo" y la serra d´Irta...el Desert...la pujada al Bartolo...la cursa de Borriol, la de Benassal, la Vilavella, Vilafamés, la Marato i Mitja...y tantas otras que no me caben, pero si le decías a él "Papa, quina es la que més t´agrada?" el no elegía ninguna...todas le gustaban por una cosa o por otra, pero sobretodo, por la gente, las personas, que en el camino se encontraba.

Desde donde esté...seguirá haciendo sus marchas, seguro...si no hay montañas, como constructor que fue, las "construirá". Verá sus partidos de fútbol, seguro que ya ha encontrado compañeros de tertulias con los que comentar "la vida"...

Papa...allà on estigues...gracies per tot el que ens has donat durant tots aquestos anys...gracies per ensenyarme tot el que se...gracies per soportar a la teua filla maniatica. Només Gracies per tot. Te vullc.

Marian.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

De tal palo, tal astilla.
Ten por seguro que montañas no le van a faltar.
Descansa en pau, Vicent.

Unknown dijo...

eixe es un gran piropo, rei...gracies.

Anónimo dijo...

Si notes que Penyagolosa es una miqueta mes alta, es que fa puntetes per alcançar el cel, eixe cel on ja es el nostre pare.

Unknown dijo...

Està mes alta i mes bonica que mai. Avuí Carlos deia que vol anar al "Bartolo de Vilafranca" per a cridar ben fort "Weloooooooooo ja soc gran ".
Peñagolosa sempre estarà en ell i pronte, molt pronte, peñagolosa tindrà un trocet més d´ell. A Sant Miquel de les Torroselles, a mitg camí on paren els peregrins hi plantarem un pi, precios, que farà que el papà estiga present en eixe camí que tantes vegades ha recorregut. Quan arribe la marató i mitja, més de uno hi farà una paradeta per a dir "bon dia Vicent, no oblides veure al següent punt d´avituallament".
Peñagolosa es gran. Ara és més gran. I jo tinc enveja perque està molt prop de papà. Però lo que no te Peñagolosa és tot el que ell ens ha donat, i per això som els mes afortunats del mon. Peñagolosa el ha tingut a rates. Nosaltres el tindrem sempre.